Інформація про результати проведення декади ініціативних молодих педагогів ВПУ 7 м. Калуша "Знаю, вмію, можу"


Упродовж 1-9 лютого 2018 року згідно плану роботи проходила «Знаю, вмію, можу», в якій взяли участь  9 молодих педагогів (план додається).
Методична мета такого заходу: використання творчого потенціалу молодих педагогів, впровадження інноваційних технологій, формування професійної майстерності педагога через інтерактивні методи навчання.
У підготовці робітничих кадрів спостерігається тенденція робити акцент на розвиток компетентності. Вважається, що поняття «компетентність»ширше ніж поняття «кваліфікація».Воно означає не тільки знання, навички і досвід вданій спеціальності, але і відношення до справи, інтереси і прагнення, здатність ефективно використовувати знання і вміння, а також особисті якості, що необхідно для забезпечення очікуваного результату на конкретному робочому місці, в певній робочій обстановці.
Для декади викладачі підібрали такі технології і методи, щоб продемонструвати рівень компетенції і організацію ефективної роботи з учнями. Одноманітність і пасивність формують в учнів безсилля при розв’язуванні проблем, які виникають у житті, безініціативність, утриманство
Досвідчені педагоги знають, що будь-яка діяльність може бути технологією або мистецтвом. Мистецтво ґрунтується на інтуїції, технологія – на науці.Творчий педагог постійно перебуває в русі: він шукає нові шляхи вдосконалення шляхом спроб і помилок. На основі власної інтуїції і досвіду досягає певних результатів, основи педагогічної майстерності формує науково-педагогічна література.
Викладач Кульчицький В.М. розпочинав декаду. З предмета «фізика» для презентації своєї творчості вибрав технологію моделювання імітаційної гри. Тема уроку «Фотоефект». Щоб пояснити це фізичне явище викладач використав вислів вченого Мітчела: «В науці необхідна уява… Вона не обмежується знаннями і формулами». Використовуючи художній прийом викладач пояснив 4 закони фотоефекту, на прикладі поведінки героїв притч і історій показав поведінку фотонів. Кульчицький В.М. використав на уроці електрометр, победітову паличку, ліхтар і разом з учнями моделював імітаційну гру, яка допомогла учням засвоїти тему. Це був показ конструювання і моделювання на уроці, коли під керівництвом викладача задіяні всі учні.
Викладач Борисенко О.В. проводила урок з математики з теми «Многогранники». Викладач розробила концепцію уроку з використанням дидактичних ігор. Для цього учнів забезпечили моделями многогранників і лінійкою для обчислення сторін. Дидактичну гру Борисенко О.В. проводила з групою № 32 з професії «зварники», тому завдання були професійного спрямування. За умовами задачі, учні повинні обґрунтувати, скільки матеріалу потрібно для виготовлення виробів різної конфігурації, що нагадують многогранники. Критеріями оцінювання були швидкість виконання і економне використання матеріалів для зварювання об’єктів. Учні працювали в бригадах по 4 чоловіки і захищали свою пропозицію, яка була формою бригадної роботи. Викладач виступала в ролі модератора. На уроці під час дидактичної гри викладач вчила учнів думати і приймати оптимальне рішення. В бригадній формі є загроза, що не всі учні можуть бути задіяні. Потрібно вчити учнів працювати в команді.
Викладач Стасюк С.М. з предмета «правознавство» показала ролеву гру з теми «Адміністративні і кримінальне право». Цей інтерактивний метод навчання, який стимулював учнів до опанування новими поведінковими навичками, сприяв активності всіх учасників гри відповідно до завдання гри.  Викладач дотримувався алгоритму проведення гри: інструктаж учасників, спостереження за способом гри, підбиття підсумків. Викладач за допомогою гри створила емоційний фон заняття, коли стимулювали уяву, яку вимагав сюжет і система ролей. Урок пройшов динамічно і в ході гри учні краще засвоїли навчальні завдання.
Викладач Лесів Т.В. провела урок з предмета «Історія» з теми «Україна в період встановлення ХХ ст.». Урок підготовлений як урок-дослідження. Для поглибленого вивчення матеріалу викладач використала активні форми роботи (історичний калейдоскоп, захист дослідження), ігрові форми (дерево рішення), командні форми роботи. Урок мав професійне спрямування, тому що було завдання раціонально використати матеріал для виготовлення макетів карти і дерева.  Учні групи № 15 з професії «монтажник ГКК» продемонстрували як можна раціонально використати папір. Цей досвід пов'язаний з їх професією, коли доводиться розрізати плити гіпсокартону. На уроці викладач активізувала пізнавальну діяльність учнів. Стиль і тон спілкування з учнями сприяв підтриманню інтересу на уроці. Для підсумку уроку було використано захист командної роботи «дерево рішень». Це підтверджувало рівень компетенцій учнів і спонукало до пошуку історичних фактів та подій.
Викладач Телька О.В. проводила урок з біології за темою «Неклітинні форми життя: віруси» з групою № 16 методом асоціацій. При цьому вона використовувала теж командну форму роботи. Кожній команді були окремі завдання: одна команда малювала еукаріотичну клітину і готувала розповідь з теми «Як захиститись від вірусів», а друга команда малювала вірус і готувала розповідь з теми «Вплив віруса на клітину». Учні демонстрували,  як вони уявляють біологічні процеси, малювали в різних кольорах клітину і віруси, а потім захищали свої роботи. Викладач на конкретних прикладах показала історію боротьби людини з вірусними інфекціями. Увага учнів постійно підтримувалась викладачем, яка зверталася до життєвого досвіду учнів та інформації з попередніх тем.
Викладач Яросевич Н.В. провела урок з групою № 16  з теми «Технологія приготування піци різних видів і начинки до неї». Викладач проводила урок, як дослідження. На уроці було поставлено завдання провести дослідження проблеми чи доречно використовувати піцу в харчуванні підлітка та чи варто включати піцу у меню їдальні ВПУ № 7 м. Калуша?
Слід відмітити, що викладач уміє організувати  пошукову роботу учнів, результати опитування учні представили у формі діаграми. Цей прийом дає можливість учням працювати в нестандартних умовах, розвивати комунікативні навики, аналізувати, синтезувати і приймати рішення. Група кондитерів, з якою працювала викладач, показали високий рівень  компетенцій, допитливості, вміння знайти необхідну інформацію з різних джерел. Крім того, учні набули навик публічного виступу, використовуючи презентацію своїх досліджень.
Викладач Фрицька Г.В. провела урок з теми «Проблеми екології пов’язані з енергетикою» з учнями групи № 37 з професії «електромонтер з ремонту та обслуговування електрообладнання». Форма проведення уроку була вдало підібрана. Учні працювали в командах, захищаючи своє обґрунтування впливу різних видів електростанцій на екологію. В результаті спостережень на уроці слід відмітити підбір і раціональне використання  дидактичного забезпечення уроку: творчі завдання, фактичний матеріал, використання дошки, ілюстрації.
Викладач зробила хорошу підготовку до уроку,  зробила його цікавим, уникнула пасивності на уроці.  Учні обґрунтовували своє відношення до споживання електроенергії з різних джерел, проявляли свої компетенції.
Викладач Стефанів С.В. провела урок з математики з теми «Розв’язування дидактичних задач з професійним спрямуванням» з групою № 1. Викладач мотивувала учнів до вивчення математики необхідністю раціонально використовувати тканини в швейному виробництві. З цією метою були розроблені задачі, що входять в власну методичну рекомендацію  викладача: «Збірник задач з математики з професійним спрямуванням».
Викладач Суховерко О.О.  під час проведення уроку з теми «Японія» продемонструвала технологію творчого розвитку особистості,  де викладач виступає як компетентний консультант, помічник, організатор педагогічної взаємодії з учнями у пізнавальній діяльності. Хороша дикція, емоційна виразність, насиченість інформаційним та ілюстративним матеріалом формує атмосферу співробітництва, коли учень сприймає запропоновану викладачем задачу, як свою і самостійно її вирішує.
 Викладач математики Побуцька О.О. провела два види квесту, пропонуючи учасникам знайти рішення. Шляхом використання між предметних зв’язків  і проведення нестандартних уроків, вона формує в учнів навчально-пізнавальні компетенції. Вона створила документації письмового інструктажа (карти, інструкції, учбові елементи положення) і виготовила натуральні взірці для  групової роботи. Викладач володіє методикою проведення квестів, що дає позитивні результати.
 Майстер виробничого навчання Ткач С.І. підготував виховну годину для учнів з професії «слюсар з ремонту автомобілів» з теми «Професійна адаптація випускника ВПУ в умовах сучасного СТО», яку буде проведено з потенційними роботодавцями в березні 2018 року.
На основі відвіданих можна зробити висновок , що всі молоді педагоги працюють над тим, як зробити урок цікавим, як навчити дитину вчитися, як учительське «треба» перетворити на учнівське «хочу».
 Із запропонованих методів проведення уроків можна зробити висновок:
1.  Молоді педагоги проявляють творчу ініціативу оригінальність мислення, бажання підвищувати свою професійну майстерність.
2.  Викладачам відомі продуктивні методи навчання. З метою популяризації  прогресивного педагогічного досвіду впроваджувати інноваційні методи навчання.
3.  Як підтверджує досвід роботи з учнями, є сенс перейти від фактологічної підготовки робітників до методології, коли майбутнього робітника вчать приймати рішення.
4.  Наставникам молодих педагогів звернути увагу на психолого-педагогічні особливості уроків і проводити консультаційну роботу про модель поведінки на уроці.




























Коментарі