Співпраця ВПУ 7 м. Калуша з підприємствами
Способи забезпечення
конкурентоспроможності робітників
(під час зустрічі за круглим столом із замовниками кадрів-роботодавцями)
Докорінні зміни, що відбуваються в Україні, передбачають створення адекватних до цих процесів соціально-педагогічних умов і зумовлюють потребу оптимального реформування, поміркованого проектування й упровадження сучасної моделі управління якістю підготовки конкурентоспроможних фахівців, зокрема у професійних навчальних закладах.Розв’язання проблеми неможливе без подолання усталених стереотипів і консерватизму в управлінні якістю підготовки фахівців з орієнтуванням на «валовий» дохід і кількісні показники.
Ніколи ще проблема якості підготовки не мала такого ідеологічного, соціального, економічного й технічного значення, як тепер. Актуальність проблеми зумовлена низкою об’єктивних чинників:
по-перше, від якості підготовки залежить рівень розвитку країни і її глобальна економічні конкурентоспроможність;
по-друге, якість підготовки набуває дедалі більшого значення в забезпеченні конкурентоспроможності фахівців на ринку праці.
Одним зі способів забезпечення конкурентоспроможності фахівців у Вищому професійному училищі № 7 є впровадження системи соціального партнерства, що полягає в задоволенні інтересів учасників соціально-трудових відносин, виробленні та проведенні узгодженої соціально-економічної та соціально-трудової політики.
У психолого-педагогічній літературі визначено й певні вимоги навчальних закладів до майбутніх роботодавців, соціальних партнерів. Ці вимоги, на думку науковців Л. М. Сергеєвої, Л. Л. Сушенцевої, мають ґрунтуватися на принципах:
• рівноправності сторін;
• демократизму, що дає кожному учасникові змогу виявляти ініціативу, обґрунтувати свою позицію;
• нормативно-правового забезпечення діяльності учасників;
• добровільності прийняття обов’язків та їх неухильного виконання.
Упровадження системи
соціального партнерства
Учні проходять виробниче навчання й виробничу практику на оплачуваних робочих місцях, де заробляють кошти, які частково витрачаються на здійснення статутної діяльності училища. Тільки протягом останніх двох років у виробничих умовах пройшли професійно-практичну підготовку понад 500 осіб. Працевлаштування випускників училища в середньому становить 81%.
До проведення професійно-теоретичної підготовки залучаються викладачі з досвідом роботи на підприємстві
База підприємства використовується для професійного зростання педагогічних працівників. Так, викладачі професійно-теоретичної, загально-професійної, загальноосвітньої підготовки й майстри виробничого навчання систематично підвищують професійну компетентність, стажуючись на навчальних дільницях виробництв Калуша. Тільки протягом 2013-2016 років пройшли стажування 18 осіб.
Три навчально=практичні будівельні центри осучаснюють навчально-матеріальну базу кабінетів професійно-теоретичної підготовки відповідно до змін у технологіях виробництва, зокрема надаючи сучасні навчальні відеофільми, зразки наочних матеріалів, технічні інструкції тощо.
На базі центрів проводяться фахові навчально-методичні наради, у яких беруть участь як провідні фахівці центрів, так і педагогічні працівники профільних й науковці.
Спеціалісти підприємств постійно залучаються до оновлення змісту підготовки. Так, протягом 2013-2016 років створено навчально-методичні розробки,які знаходяться у методичному кабінеті
Навчально-практичні будівельні центри використовуються для професійної підготовки учнів, там майбутні кваліфіковані робітники проходять теоретичну підготовку, виконують практичні завдання.
Варто зазначити, що вже в січні 2016 року протягом двох тижнів на базі навчально-практичних центрів проходили адаптивну підготовку учні першого курсу з професій будівельного напрямку. Мета навчання – ознайомити учнів училища з умовами виробничої діяльності та сформувати професійні уміння й навички. Під час теоретичних занять учні ознайомились із новими технологіями, які використовуються на підприємствах із сучасною технікою. Викладачі центру індивідуально працювали з кожним учнем. Свої знання учні закріплювали теоретично, переглядаючи навчальні відеофільми, і практично в центрі, де ознайомлювались із виробничими процесами , успішно опановували обладнання, що застосовується в центрах.
Отримані знання й навички допоможуть учням училища швидко пристосуватись до умов виробництва .
Отже, впровадження системи соціального партнерства сприяло вирішенню низки проблем, що виникають у процесі формування конкурентоспроможного фахівця в закладах професійної освіти, серед них:
• підвищення престижу робітничих професій.
• активізація суб’єктів господарювання для вирішення проблем професійної освіти;
• оновлення матеріально-технічної бази навчального закладу;
• використання навчально-матеріальної бази замовника робітничих кадрів;
• удосконалення державних стандартів професійної освіти;
• підвищення рівня спеціальної підготовки педагогічних працівників.
Здійснений науковий пошук не вичерпує всіх аспектів проблеми якісної професійної підготовки фахівців. Подальшого дослідження потребує вивчення оптимальних умов організації підвищення кваліфікації педагогічних працівників, стимулювання їх саморозвитку й самовдосконалення.





Коментарі
Дописати коментар